arm_rangi_farsi-removebg-preview

سامانه‌های صدا رسانی

سیستم صوت یا سامانه صدا رسانی از نیازهای اساسی اکثر اماکن عمومی به شمار می‌رود. از یک سالن کنسرت تا یک مسجد، از یک استادیوم فوتبال چند هزارنفره تا یک پارک کودک محلی، از یک مرکز تجاری تا یک اتاق کنفرانس همگی به سیستم صوت نیاز دارند.

کاربرد سیستم‌های صوت نیز بسیار گسترده است. از پخش صدای خواننده و ساز یک گروه ارکستر بزرگ که نیازمند سامانه‌ای حرفه‌ای با بلندگوهای پرقدرت و تجهیزات فراوان است تا یک سیستم اعلان اضطراری در یک مکان عمومی که تنها در مواقع اضطراری جهت پخش آلارم‌های خطر استفاده می‌شوند همگی در زمره سیستم‌های صوتی منظور می‌گردند.

تجربه طراحی و اجرای تجهیزات صدا رسانی (مخصوصاً Public address system or PA) جزو اولین و پرشمارترین تجربه‌های ما در شرکت فارس تکنولوژی است.

ارتباط نزدیک و گسترده فارس تکنولوژی با کمپانی‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی و اجرای پروژه‌های مشترک با این کمپانی‌ها دلیل به‌روز بودن سطح دانش متخصصین ما در بحث صدا است و این تجربه ارزشمند توانایی ما را در طراحی پروژه‌های مختلف با کاربری‌های گوناگون بسیار بالا برده است.

طراحی سیستم صوت در فارس تکنولوژی تنها بر اساس تجربه متخصصان صورت نمی‌پذیرد بلکه ما طراحی سامانه صوتی را یک دانش می‌دانیم لذا مهندسین ما دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه صدا هستند و به‌تناوب در دوره‌های مرتبط با این حوزه شرکت می‌نمایند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت طراحی سامانه صوتی در فارس تکنولوژی بهره‌گیری از نرم‌افزار قدرتمند EASE است.

در خصوص هر پروژه ابتدا فضای سه‌بعدی محل در نرم‌افزارهای تخصصی ترسیم و شبیه‌سازی و برای استفاده در نرم‌افزار EASE بهینه‌سازی و آماده می‌گردد. این مرحله تخصصی با مشارکت نزدیک تیم معماری و طراحان بخش صوت انجام می‌شود.

سپس با تعریف جنس متریال سطوح و مبلمان بر اساس نیازهای طراحان معماری شرایط آکوستیکی محل در محیط نرم‌افزار شبیه‌سازی می‌شود.

در این مرحله طراحان سیستم صوت باتجربه خود، بلندگوها را انتخاب و آنها را در محل مناسب جانمایی می‌کند. سپس خروجی پارامترهای صوتی مانند حجم صدا در فرکانس‌های مختلف، میزان شفافیت صدا و … از نرم‌افزار استخراج می‌گردد و در نهایت با بررسی داده‌ها با بهره‌گیری از امکان تغییر مدل یا محل بلندگو برای رسیدن به میزان پارامترهای مطلوب طراحی‌ها نهایی می‌گردند.

البته در مواردی که طراحی معماری هم همراه بخش سیستم صوت بر عهده شرکت فارس تکنولوژی باشد تیم معماری می‌تواند در کنار تیم آکوستیک و صوت متریال‌های موردنظر خود را در نرم‌افزار بررسی و انتخاب خود را بر اساس پارامترهای صوتی و آکوستیکی نهایی نماید.

دپارتمان تجهیزات فارس تکنولوژی در بخش صوت به‌غیر از سامانه صوتی سالن‌های همایش و کنفرانس، پروژه‌های متنوع و متفاوتی را در نقاط مختلف کشور به انجام رسانده که برخی دارای پیچیدگی‌های فراوانی بوده است و بعضاً در مواردی راه ورود تکنولوژی‌های جدیدی را به کشور بازنموده است.

برای مثال استفاده از بستر شبکه برای انتقال سیگنال صوتی با بهره‌گیری از DANTE در پروژه‌های اخیر شرکت نمونه‌ای از به‌روز بودن فناوری‌ها در شرکت فارس تکنولوژی است.